HR Medarbetare / Specialist / Ansvarig - Sverige

Babcock Scandinavian Air Ambulance AB är ett flygambulansföretag vars verksamhet innefattar både flygplan och helikoptrar. I Norden har vi verksamhet i Sverige, Finland och Norge med totalt ca 400 anställda. I Sverige har vi baser från Gällivare i norr till Göteborg i söder och sysselsätter ca 190 personer. Då vår HR ansvarige för Sverige har valt att söka nya utmaningar så söker vi snarast en ny person till denna tjänst. Placering på en av våra baser, helst Arlanda (Stockholm) eller Umeå.

Anställningen förutsätter goda kunskaper om kollektiv och individuell arbetsrätt. Du måste kunna arbeta självständigt då din personalansvarige och övriga kollegor i HR-teamet har kontor i Norge (Tromsø). Du bör också ha goda kommunikationskunskaper, kunna leda förhandlingar, samt ha god förmåga att kunna ta beslut innanför lagens ramar och interna rättningslinjer mm.

Benämning av din anställningstitel ( HR medarbetare, HR specialist, HR Ansvarig Sverige) kommer att bestämmas i samråd beroende på dina kvalifikationer.

Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, utmanade och varierande arbetsuppgifter inom HR, främst i Sverige. Som sökande bör du ha 2-3 års relevant eftergymnasial utbildning och förhoppningsvis en hel del erfarenhet inom yrket. Det är önskvärt med goda engelskkunskaper, och en fördel – men inte en förutsättning – om du kan finska. Tjänsten innebär en hel del resande, främst inom Norden.

För mer info om företaget;
www.airamb.se
www.babcockinternational.com

Eventuella frågor om tjänsten kan ställas till advokat/HR Direktør Juha Seppola på telefon +47 905 12341.
Ansökan (personlig brev, CV med referanser) senast 23.01.2020 till e-post: juha.seppola@babcockinternational.com

Dela sidan